Portræt af en medarbejder: Pernille Ove-Bisgaard
Inde på økonomikontoret finder vi Pernille – eller Pobs, som hun ofte bliver kaldt af sine kolleger.
Pernille er uddannet bogholder og finansøkonom, og i dag sidder hun som løn- og økonomiansvarlig i Det Sundheds- og Socialfaglige Børneteam, hvor hun er blevet en vigtig del af dagligdagen for mange medarbejdere.
Vejen til Børneteamet
Usikkerhed i hendes tidligere job drev hende til at søge nye udfordringer. Pernille forklarer, at det er vigtigt for hende, at hun kan føle sig tryg i sit arbejde. Hun vil gerne have et godt forhold til sine kolleger og en leder, som hun kan stole på – og som stoler på hende. Så Pernille gik i gang med at søge andre jobs.
En dag så Pernilles mor et stillingsopslag, som hun mente, var et perfekt match for Pernille. Syv år senere står det klart, at Pernilles mor havde ret. Stillingen var nemlig som løn- og økonomiansvarlig i Det Sundheds- og Socialfaglige Børneteam.
Pernille fortæller, at hun valgte at søge stillingen af personlige årsager. Hun kunne identificere sig med Børneteamets mission, og så en mulighed for at hjælpe virksomheden og understøtte medarbejderne, som er ude i børnenes hjem.
To samtaler senere ringede Pernilles telefon, mens hun var på arbejde. Det var Camilla, som ringede for at fortælle, at Pernille havde fået jobbet. Pernille mindes, hvordan hun hoppede op og ned af glæde – noget, hun stadig gør den dag i dag, når der kommer gode nyheder.
Ansvar og tillid
Som løn- og økonomiansvarlig er Pernille blevet en uundværlig del af virksomheden. Hendes arbejdsopgaver spænder vidt – lige fra at dykke ned i overenskomster til at sikre, at alle får den korrekte løn.
Hun er grundig i sit arbejde, og lægger vægt på omhu, idet hun stræber efter at være en pålidelig støtte for sine kolleger og skabe et trygt arbejdsmiljø: ”Jeg synes det er vigtigt, at vi alle sammen har det godt og trygt. Hvis det en gang imellem gør, at vi har nogle medarbejdere, der synes, de bliver behandlet ekstra godt, så går jeg gerne et skridt længere for dem.”
Pernille er ansvarlig for nogle vigtige funktioner i virksomheden, og det er hun meget bevidst om. Det betyder meget for hende, at hendes arbejde bliver værdsat, og at hendes kolleger kan stole på hende. Dette går også igen i hendes forhold til Camilla, som er direktør i virksomheden: ”Det er en stor tillidserklæring fra Camillas side, og det er enormt vigtigt for mig at vise, at jeg kan leve op til den tillid.”
Pernilles dag
Pernille er som regel den første på kontoret, da hun møder kl. 7. Hendes morgen er præget af en fast rutine, hvor hun gennemgår e-mails, kontrollerer bank og e-Boks, og laver en to-do liste for dagen. Pernille fortæller, at hun godt kan lide at være forberedt, da hendes arbejdsdag typisk byder på både faste opgaver og uforudsigelige elementer. Meget af det er rutinearbejde, men der kan f.eks. være variationer i lønnen på grund af ulempetillæg, sygdom, ferie mm. Og det er typisk Pernille, der spotter variationerne, fordi hun har fokus på detaljerne. Hun synes nemlig, at tal og struktur er helt fantastiske ting: ”Jeg elsker især regnskabsdelen af mit arbejde. Jeg kan godt lide, når tingene går op, og der er et facit,” fortæller hun begejstret.
Hvad gør Det Sundheds- og Socialfaglige Børneteam til et godt match for Pernille?
”Jeg er et vanedyr,” siger hun med det samme. ”Så længe jeg har det godt og trives med dem, jeg er sammen med, så kan jeg ikke se mig selv lave noget andet.”
For Pernille er arbejdspladsen mere end blot et job. Den er et sted, hvor hun føler sig tryg og værdsat. Hun vægter trivsel og gode relationer højt, og hendes forhold til sine kolleger og til direktøren gør Det Sundheds- og Socialfaglige Børneteam til en unik arbejdsplads for Pernille.