Krav og forventninger til ansatte
Hos Det Sundheds- og Socialfaglige Børneteam er det påkrævet, at vores ansatte er sikre i deres teoretiske og praktiske viden om sygepleje og behandling af syge børn. Derudover skal vores ansatte have viden om de psykologiske og sociale forhold og problemstillinger, der har betydning for den samlede familie, som kan være i en yderst belastet situation. Derfor er vi meget grundige, når vi ansætter medarbejdere.
For at blive ansat skal du:
- have en sundhedsfaglig eller pædagogisk uddannelse med mindst to års erfaring
- brænde for at arbejde med børn
- kunne arbejde selvstændigt og være helt klar på dine egne kompetencer
- have gode samarbejds- og kommunikationsevner
- have personlige kompetencer, der kvalificerer dig til at have arbejdsplads hos en familie i en belastet situation
- kunne bevare overblik og ro i pressede situationer
- være parat til løbende at udvikle dine kompetencer og blandt mere deltage i relevante kurser og lærings- og undervisningsforløb
- tale, forstå og skrive dansk og have dansk autorisation.
Desuden forventer vi:
- at du fremtræder positiv, professionel og ansvarlig
- at du udviser engagement og selvstændighed
- at du udviser fleksibilitet i forhold til at træde til ved sygdom i teamet
- at du er professionel i din omgangstone og omgangsform
- at du lever op til kravet om tavshedspligt
- at du følger den plan, der er lagt for plejen i hjemmet
- at du møder til tiden
- at du kontakter den ansvarlige sygeplejerske, når du er i tvivl om eller usikker på noget.